Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Börjat ta tag i saker så smått...

Av AME - 19 maj 2015 20:26

Pappa hade en period med andningsuppehåll i natt som var men sov sedan lugnt under senare delen av natten ända till i morse.

Har varit ner på magnetröntgen i dag eftersom de ville se hur det såg ut och om det finns möjlighet att sätta in en slang vid bukspottkörteln och gallan för att öppna upp passagen så pappas gulsot och den klåda som det ger kan lindras.
Inte fått något svar eller hört ngt om hur de funderar utan det lär väl nämnas i morgon på ronden skulle jag tro.

Läkaren frågade mig idag om hur jag ville vården av pappa skulle se ut då när han ev ska flyttas från denna avdelning och valen står ju mellan sjukhemsplacering eller hospice så jag vill att pappa ska få bästa möjliga omvårdnad nu sista tiden så det blir i så fall till hospice.
Vill dock inte ta upp det med pappa själv eftersom det känns jobbigt så läkaren ska prata med pappa om det.

Känns bra eftersom att de på ett hospice enbart bedriver palliativ vård och man får som anhörig bo hos den sjuke under tiden den bor där...

Har berättat för mamma och frågat vad hon tycker och hon tycker liksom jag att sjukhem är inget alternativ.

Har börjat ta tag i att ordna saker och ting så bra som det bara går för mamma också efter det att pappa är borta. Har kollat upp om olika bidrag man kan söka för boendekostnad och beställt ansökningsblanketter för bostadskö. Just nu finns ingen passande lägenhet för mamma men det måste lösa sig innan vintern eftersom det är då mamma inte kommer klara av att bo hemma i huset.
Blir ingen lägenhet ledig där i Torpshammar där hon vill bo så har hon sagt ok till att jag försöker ordna med en lägenhet i Hassela där jag och hjärtat bor.
Så allt ska lösa sig och bli bra förhoppningsvis...

Haft 2 välbehövliga avbrott från avdelningen idag. Först kom en kusin till mig hit till sjukhuset så vi fikade och pratade lite sen kom älskade hjärtat hit med lite saker hemifrån och vi åkte iväg och åt middag tillsammans.

Nu i kväll har jag också tillåtit mig själv att sitta ute i dagrummet och kolla på teve istf att bara sitta inne med mamma och pappa...finns ju nära ändå om ngt händer.
Kan inte bara sitta där hela tiden...jag äts liksom upp på nåt vis av att bara sitta där och titta, lyssna och vänta.

Är trött, är fruktansvärt trött...men jag får ta igen sömn när pappa fått komma till evig vila och ro.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Arkiv

Gästbok


Skapa flashcards